Followers

July 3, 2011

Umrah.. 9 - 20 Mei 2011

labaikallahhuma labaik,labaik syari kala kalabaik, innal hamda wal nikmat laka wal mulk la syari kala. Alhamdulilah.. saya beserta suami mendapat panggilan Umrah dari Allah SWT . sempat tidak percaya, tapi apa yang tidak mungkin bila Allah SWT berkehendak. dan betapa beruntungnya kami dapat menunaikan umrah, dan kamipun berdoa semoga kami dapat menunaikan panggilan Allah SWT utk melaksanakan Haji. amin.
Subhanallah... tidak ada satu tempatpun yang lebih indah daripada mekkah dan madinah, walaupun saya belum mengunjungi Eropa atau mengunjungi penjuru dunia, tapi saya yakin dengan ketenangan jiwa yg saya dapatkan, maka mekkah dan madinah adalah tempat yang paling indah di mata saya.
sesampai disana, tidak henti-hentinya saya bersyukur. dan bila saya melihat masjidil haram, air mata saya jatuh tiada henti. betapa besarnya keagungan Tuhan, dan betapa kecilnya kita. semua umat muslimin dari seluruh dunia berbondong-bondong untuk ibadah disana. tidak pernah sedetikpun masjid itu sepi.. Subhanallah.. Allahhu Akbar.
yang pasti, saya tidak bisa mengungkapkan semua keindahan melalui kata-kata.hanya bisa sedikit berbagi dari beberapa gambar yg saya ambil menggunakan kamera iphone4. semoga anda semua mendapat panggilan untuk pergi ke makkah madinah juga. Amin Ya Rabbal Alamin.


selama di pesawat (Malaysia Airlaines)

area depan mesjid nabawi madinah

bukit tempat perang nabi Muhammad Saw.

suasana kota madinah

pasar kurma

perjalanan dari madinah ke makkah

suasana masjidil haram di malam hari 'kabah'

dalam masjid haram

ladang unta
hotel depan masjid
tempat miqat
suasana siang harinya


diambil diatas hotel safwa. masih renovasi masjidnya

dalam masjid

selepas mengerjakan umrah

depan masjid (lupa no pintunya)

jabal rahmah, tempat ketemu adam dan hawa

lantai 2 masjid

pintu 1 masjid

selepas umrah


saya dan suami di lt 2 masjid
laut merah

laut merah

No comments:

Post a Comment